Chevrolet Impala

Specyfikacja techniczna

Marka: CHEVROLET
Model: IMPALA
Numer nadwozia: 168877S161014
Rok produkcji: 1967
Pojemność: 5354
Moc (KM): 279
DMC: 2285kg

Opis historyczny modelu

Chevrolet Impala to samochód zbudowany przez Chevroleta w latach 1958 do 1985, 1994 do 1996, a 2000 aż do roku 2020. Impala była popularnym flagowym samochodem osobowym Chevroleta i należała do najlepiej sprzedających się samochodów amerykańskiej produkcji w Stanach Zjednoczonych.Przeprojektowana w 1965 roku Impala ustanowiła rekord wszechczasów w branży w zakresie rocznej sprzedaży przekraczającej 1 milion sztuk w Stanach Zjednoczonych. Wszystkie nowe pełnowymiarowe Chevrolety zrezygnowały z ramy „X” na rzecz ramy obwodowej o pełnej szerokości, nowego nadwozia z zakrzywionymi, bezramowymi szybami bocznymi (w modelach bez słupków), ostrzejszej, nachylonej pod kątem szyby przedniej z nowo ukształtowanymi oknami wentylacyjnymi i przeprojektowaną w pełni zwojową zawieszenie.
W 1965 roku Chevrolet wprowadził nowy luksusowy pakiet czterodrzwiowego hardtopu Impala, nazwany „Caprice” i oznaczony jako RPO Z18. Caprices otrzymał pikowaną tapicerkę, drewniane akcenty na desce rozdzielczej i specjalne naciągnięcia na wewnętrznej stronie drzwi. Ten model „halo” był również wyposażony w kołpaki „spinner” z Impala SS. Zastosowano również zaciemniający tylny pasek Super Sport poniżej potrójnych tylnych świateł, a emblemat „Impala SS” zastąpiono dużą plakietką „Caprice by Chevrolet”. Bloki napis Impala na każdym przednim błotniku zastąpiono napisem „Caprice”. Pakiet Caprice został ponownie wprowadzony jako Chevrolet Caprice Custom w 1966 roku ,Model z 1967 roku został przeprojektowany z ulepszoną stylistyką butelki Coca-Coli, która zawierała inspirowane Corvette wybrzuszenia przednich i tylnych błotników. Krzywe były najbardziej wyraźne w modelach z lat 1967–1968. Zgodnie z przepisami federalnymi, w latach modelowych 1967 i 1968 w Impalas wbudowano funkcje bezpieczeństwa, w tym w pełni składaną kolumnę kierownicy pochłaniającą energię, boczne światła obrysowe i pasy barkowe w modelach zamkniętych. Silnik L72 nie był dostępny w 1967 roku, ale L36 Turbo-Jet V8 był opcjonalny.

Kontakt w sprawie: Wynajmu / Kupna / Ekspozycji

Grzegorz Olchawski – tel. 604 443 083,

Waldemar Cioć – tel. 506 741 571

  • SHARE: