Cadillac DeVille
Specyfikacja techniczna
Marka: Cadillac
Model: DeVille
Numer nadwozia: 6D49R4Q216719
Rok produkcji: 1974
Pojemność: 7736
Moc (KM): 208
DMC: 3081kg
Opis historyczny modelu
Cadillac DeVille – samochód osobowy klasy luksusowej produkowany pod amerykańską marką Cadillac w latach 1958 – 2005.Cadillac DeVille IV został zaprezentowany po raz pierwszy w 1970 roku.Nazwa „DeVille” pochodzi od francuskiego słowa de la ville lub de ville oznaczającego „miasto”.Pierwszy Cadillac „Coupe de Ville” został pokazany podczas Motoramy 1949 . Został zbudowany na podwoziu Cadillaca Sixty Special i posiadał atrapę wlotu powietrza, chromowane wykończenie wokół otworów na przednie koła oraz jednoczęściową przednią i tylną szybę. Wnętrze było czarne i obszyte szarą skórą, łącznie z podsufitką, tak aby pasowało do koloru dachu. Wyposażony był w telefon w schowku na rękawiczki, kosmetyczkę i pulpit sekretarski w tylnym podłokietniku, elektrycznie sterowane szyby i bardzo dekoracyjne chromowane wykończenie wnętrza. Prototyp „Coupe de Ville” był używany przez prezesa GM Charlesa E. Wilsona do 1957 roku, kiedy to zaprezentował go swojemu sekretarzowi. W pewnym momencie w tym okresie uzyskał ciemny dach Vicodec. Prototyp „Coupe de Ville” został odnaleziony i odrestaurowany w drugiej dekadzie nowego tysiąclecia; znajduje się obecnie (2016–17) w prywatnej kolekcji.
Podobnie jak w przypadku wszystkich pełnowymiarowych linii GM, DeVille IV został całkowicie przeprojektowany na rok 1971. Nowe pełnowymiarowe nadwozia GM, z 64,3 cala przestrzeni na ramię (62,1 cala w Cadillacu) i 63,4 cala z tyłu na ramię (64,0 cala w Cadillac) Rekord szerokości wnętrza, którego nie dorównałby żaden samochód, aż do pełnowymiarowych modeli GM z napędem na tylne koła z początku do połowy lat 90. Pary indywidualnie umieszczonych kwadratowych reflektorów były rozstawione szerzej. Osłona chłodnicy w kształcie litery V miała wstawkę w kształcie jajka i była chroniona masywnymi pionowymi osłonami otaczającymi prostokątne wgłębienie na tablicę rejestracyjną. Widoczny był szeroki kaptur z pełnowymiarowymi owiewkami, wyraźne zagięcie na środku i ukryte wycieraczki. Herb Cadillaca zdobił nos, a na każdym przednim błotniku pojawiły się nowe lampki kontrolne. Pozioma listwa pasowa biegła zza nadkola przedniego koła, prawie do tyłu, zatrzymując się, gdzie eliptyczne wybrzuszenie w nadwoziu doszło do punktu i gdzie cienkie prostokątne boczne znaczniki zostały umieszczone nad i pod chromowanym paskiem. Otwory na tylne koła ponownie zostały umieszczone w osłonach błotników. Tylne lampy były tego samego typu co poprzednio, ale nie były już podzielone chromowaną belką.W listopadzie 1971 roku Coupe de Ville z salonu wystawowego 1971 zajął trzecie miejsce w dorocznym wyścigu Cannonball Run od wybrzeża do wybrzeża, odnotowując najwyższą średnią prędkość imprezy, 84,6 mil / h (136,2 km / h) (bez przystanków) i średnio 8,9 mil na galon -US (26 l / 100 km; 10,7 mpg- imp ) W 1974 r. Wprowadzono również opcjonalny „ system poduszek powietrznych ”. Ta opcja, znana dziś jako poduszki powietrzne, zapewniała ochronę pasażerom na przednich siedzeniach w przypadku zderzenia czołowego. Jedna torba znajdowała się w kierownicy, druga w desce rozdzielczej przed pasażerem z przodu. Schowek zastąpiono zamykanym schowkiem pod deską rozdzielczą. Opcja była droga, a zatem niepopularna wśród klientów i została wycofana po roku modelowym 1976. Cadillac nie oferował ponownie poduszek powietrznych aż do roku modelowego 1990.